måndag 25 augusti 2008

Sedan sist

Det har hänt en hel massa faktiskt, sen jag skrev senast. Mest värt att uppmärksamma är nog att jag har förlovat mig med Pernilla. Första dagen på semestern i solen på ett fält vid en gammal övergiven järnvägsstation någonstans i Östergötland. Jag vill nog ge mig själv ett G- på att göra någonting mysigt och romantiskt av det hela, men det är ju all den framtida tiden tillsammans som är viktig, eller hur?

Sen fortsatte vi med vår semester, regnigt Vänersborg, regnigt Trollhättan, fantastiskt soligt Orust... Så där höll vi på, åkte lite hit och dit och tog det bara väldigt lugnt. Helt perfekt sätt att varva ner och "ladda om batterierna" som det så käckt heter.
Sista helgen spenderade vi i Örebro där Poppe och Elisabeth gifte sig, de klarade ju av det där med förlovning redan för jättelänge sen. Jag var toastmaster och innan själva festen kom igång en smula stressad över det hela. Pontus var också ganska nervös där en sväng innan själva vigseln kom igång. Fast det blev ju himla bra alltihop, både vigseln och festen och tipspromnedanen och talen och allt där runtomkringochemellan.

Nu är det redan tredje veckan tillbaka på jobbet. Det är både bekvämt och obehagligt hur snabbt man anpassar sig tillbaka till rutinen som arbetsvecka innebär. Första veckan var långsam, men sen har det bara swoschat på som vanligt. Jag gissar att det kommer vara fredag igen innan du har hunnit läsa klart den här meningen.

1 kommentar:

Sanna sa...

Går du i giftastankar men behöver en hjälpande hand på vägen?

Vi söker er som vill gifta er men av en eller annan anledning inte riktigt fått till det. Vi spelar i oktober in ett bröllopsprogram där professionella experter tillsammans med släkt och vänner kommer att hjälpa er att arrangera ert drömbröllop. Samtliga inblandade arbetar mot samma mål, nämligen att brudparet ska bli mer än nöjda.

Vill ni vara med och göra er stora dag än mer minnesvärd? Vill ni slippa planeringsstressen och bor i Mälardalen? Hör av er på telefon eller via e-mail så berättar vi mer.

brollop@titan.se
08-528 011 49